Monday, June 14, 2010

Duhai lelaki..Aduhai Wanita..KENAPA COUPLE HARAM?



Kesedihan sahabat ana semalam masih ana rasai, sebagai saudara seislam sememangnya ana dapat rasai kepedihan itu.

“Ana tak sangka, adik ana sanggup tipu ana,sanggup tipu keluarga”,kata Timah sambil mengesat air matanya yang sejak tadi tidak henti-henti mengalir.

Kata Timah lagi, “Ana tak faham, hampir tiap hari ana bagi tazkirah pada adik-adik ana selepas solat maghrib,ana ingat itu sajalah cara yang dapat ana lakukan supaya adik-adik ana jadi muslimah yang sejati dan supaya mereka tak terjebak dengan gejala sosial sekarang yang menjadikan ‘couple’ sebagai ‘trend’. Tapi, ana tak berjaya, ana bukan kakak yang mampu menjaga adiknya”,

Sedari tadi Timah menyalahkan dirinya sendiri akan apa yang berlaku, ana mulai rasa bimbang dengan apa yang berlaku pada zaman kini.

Ana mula berpetah, “Timah, itu semua takdir,anti dah cuba yang terbaik untuk adik anti. Ini bukan salah anti tetapi ini adalah ujian dari Allah supaya anti tak berputus asa untuk amar makruf nahi mungkar dan dlm berdakwah,jadi macam mana keadaan adik anti sekarang?”

“ Adik ana sudah menyesal dengan apa yang berlaku,adik ana sudah memutuskan hubungan dengan lelaki itu yang juga rakan sekelasnya”, jawab Timah sambil mengenyehkan matanya yang kian kemerahan.

“Alhamdulillah,moga Allah beri kekuatan pada anti dan menguatkan hati adik anti daripada perasaan was-was tentang ‘couple’ “, jawab ana sambil tersenyum mesra.

- INI ADALAH KISAH BENAR YANG SUDAH DI EDIT KISAHNYA DGN NAMA BUKAN SBNR UTK PENGAJARAN.

Di sini adalah BUKTI bersama DALIL bahawa ‘COUPLE ITU HARAM’

Allah firman dalam surah Al-Isra', surah ke 17, dalam ayat yg ke 32:

"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah

suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk."

Daripada Abu Hurairah r.a., dari Nabi S.A.W. sabdanya:

Nasib anak Adam mengenai zina telah ditetapkan. Tidak mustahil dia pernah melakukannya. Dua mata, zinanya memandang. Dua telinga, zinanya mendengar. Lidah, zinanya berkata. Tangan, zinanya memukul. Kaki, zinanya melangkah. Hati, zinanya ingin dan rindu, sedangkan faraj (kemaluan) hanya mengikuti atau tidak mengikuti.”

NOTE: KALAU ‘COUPLE’ AKAN ADA ZINA HATI KERANA RINDU LELAKI @ WANITA BUKAN MUHRIM DAN JUGA ZINA KAKI APABILA MELANGKAH NAK KE TEMPAT DATING, ZINA TANGAN APABILA MENYENTUH YANG BUKAN MUHRIM,ZINA LIDAH APABILA BERGAYUT DLM TELEFON SEBUT ‘SAYANG’ @ ‘ABANG’ ,ZINA TELINGA APABILA MENDENGAR PERKATAAN DAN SUARA DARIPADA YANG BUKAN MUHRIM SEHINGGA MENIMBULKAN NAFSU SYAHWAT,ZINA MATA PULA APABILA MERENUNG ATAU MEMANDANG YANG BUKAN MUHRIM SEHINGGA MENIMBULKAN RASA SAYANG DAN NAFSU SYAHWAT

“Dan janganlah kamu campur adukkan yang hak dengan yang batil dan janganlah

kamu sembunyikan yang hak itu, sedang kamu mengetahui.”

(Al-Baqarah ayat 42)

Firman Allah dalam Surah An-Nuur(24) ayat 26:

Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula).”

Surah Al-Baqarah(2) ayat 216:

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

DAN SETELAH MELIHAT BUKTI BESERTA DALIL,MAKA INGATLAH;

Firman Allah dalam Surah Al-Anfal(8), ayat 20-22:

Hai orang-orang yang beriman, taatlah kepada Allah dan Rasul-Nya, dan janganlah kamu berpaling daripada-Nya, sedang kamu mendengar (perintah-perintah-Nya),(20) dan janganlah kamu menjadi sebagai orang-orang (munafik) yang berkata: "Kami mendengarkan, padahal mereka tidak mendengarkan.(21) Sesungguhnya makhluk bergerak yang bernyawa yang paling buruk pada sisi Allah ialah orang-orang yang pekak dan tuli (tidak mendengar dan tidak memahami kebenaran) yaitu orang-orang yang tidak mengerti.(22).

No comments:

Post a Comment