Thursday, April 14, 2011

Salahkah aku?


"Aku cuma menceritakan perkara yang sebenar,
Salahkah aku meluahkan apa yang terbuku??


Namun, lebih baik jika aku menutup aib orang lain..
Dan cuba untuk mengajak orang tersebut ke arah kebaikan.."

Apakah aku peroleh pahala jika aku menceritakan segala keburukan orang tersebut??
Adakah cukup sekadar berpuas hati pabila menceritakan aibnya di hadapan sahabat yang lain..

ADAKAH CUKUP SEKADAR BERPUAS HATI jika dibandingkan dengan AZAB YANG BAKAL AKU TERIMA DI SANA NANTI..??

Semua wajah kan diuji dengan sesuatu yang dicintai..di dunia yang fana ini..
Yang kaya Diuji,
Yang miskin Diuji,
Yang berwajah cantik adalah Diuji,
Yang tidak cantik juga Diuji,

SEMUANYA Diuji....

Kerana apa??

Kerana manusia mudah lupa!

Semakin jauh daripada tuhannya..

Allah mahu kita hampir denganNya,
Allah mahu hapuskan dosa -dosa yang pernah kita lakukan dengan ujian yang Diberi...

Bersabarlah wahai diri..
Bersabarlah....

Janganlah hanyut dengan kelalaian...
Wahai kaum hawa termasuk diri ini..
Jagalah dirimu,
Jagalah lidahmu,
Jagalah auratmu,
Jagalah Ikhtilatmu (pergaulan antara lelaki dan perempuan)

Kerana..

Kebanyakkan penghuni neraka terdiri daripada kaum hawa...

Ya Allah,
Jauhilah kami dari nerakamu,
Ampunilah dosa-dosa kami,
Redhailah kami,
Kurniakan cahaya petunjukmu kepada kami,
Janganlah Engkau pesongkan hati kami setelah Engkau Kurniakan petunjuk kepada kami,
Akhirilah hidup kami dalam keadaan khusnul khatimah..


Aminn...

No comments:

Post a Comment