Monday, June 11, 2012

Superwoman PART II



Siapakah superwoman yang seterusnya? selepas Saidatina Khadijah, Saidatina Aisyah, Siti Maryam, Fatimah Az-zahra ...Dalam usaha untuk kita menjadi 'the next superwoman'..

Marilah kita jenguk sebentar ke dalam diri kita apakah kita sudah mengadakan usaha untuk menempah tiket ke tempat yang tidak terjangkau hebatnya iaitu syurga nan abadi! ALLAH..Usahkan orang lain, ana sendiri pun belum tentu..Allah..T_T

Memperkenalkan tiket pertama untuk menimba dan menambah ilmu serta memperbaiki diri iaitu dengan menyertai bulatan gembira..Taraaaa!



Bulatan gembira? Bagaimana ianya menjadi gembira dan mengapa tidak bulatan comel? Ya, tak dinafikan bahawa bulatan kami adalah bulatan yang gembira lagi comel!

Alkisah bermulalah bulatan ini..Pastinya ramai tertanya-tanya akan peri pentingnya bulatan ini. Sebenarnya, apabila kita lihat semula kisah bagaimana nabi junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W mengajarkan islam kepada sahabat-sahabat baginda di rumah Al-Arqam bin Abi Al-Arqam dan "naqib"nya Rasulullah sendiri. Tambahan lagi, Imam Hasan Al-Banna mengemaskan lagi konsep usrah (bulatan gembira), menyusunnya dan mengembangkannya. 


Mengapa bulatan ini dikatakan gembira?
"Ye dok ni?"


Kerana dalam bulatan inilah kita kenal sahabat baru, membina ukhwah yang belum pernah kita rasakan sebelum! ukhwah yang terjalin kerana-Nya menjadi lebih manis apabila ada sahabat yang saling tegur menegur yang mana mengingatkan kita kepada Allah s.w.t.


"InsyaAllah"


"Ye dok ni?"


"Ehh ada lagi.."


Dalam bulatan ini juga kita berkongsi ilmu, ilmu yang belum pernah kita tahu. Ilmu yang selama ini kita tidak tahu akan peri pentingnya ia dalam terus melakukan ketaatan kepada Allah.




"Ye dok nihhh?"


"Belum habis lagi..."


Selain itu kita juga dapat mengetahui perkembangan isu-isu semasa di dalam dan jugak luar negara!
Dan yang paling penting sekali ialah dapat membina individu yang benar-benar mengamalkan ajaran islam (individu muslim) dalam diri. 


"Wahh! cam best jek!"


"Haa...kalau nak tahu join la dulu!..muahahaha"




Jom jadi "superwoman" yg berjaya di dunia dan akhirat!




Sahabat yg sentiasa daku akan ingati (insyaAllah) : Bushra yahya, Munirah Mohd Sattar, Nur Diyana Rodzi,Sharifah Siti Maryam,Nad Mumtazah, Najwa Yasin, Kak syakila, Kak Dilah, 

No comments:

Post a Comment